FAQ

Nierzadko, przed podjęciem współpracy z naszą Kancelarią, klienci zadają wiele pytań dotyczących zasad korzystania z jej usług, współpracy z adwokatem oraz podejmowanych przez nas działań. Gwarantujemy, że warunki współpracy są jasne, a my zapewniamy najwyższą jakość prowadzenia powierzonych spraw, zajmując się sporządzaniem różnorodnych dokumentów i pism, udzielając porad prawnych i reprezentując Klienta przed sądami różnych instancji. Poniżej znajdą państwo sekcję pytań i odpowiedzi w kwestiach, które budzą najwięcej wątpliwości naszych Klientów.

 

 

Jak mogę rozliczyć się z kancelarią? Czy muszę od razu płacić za obsługę prawną?

Jako adwokaci staramy się dopasować do potrzeb Klientów. Możemy dopasować rozliczenie do danej sytuacji – tak aby Klient był najwygodniejszy.

 

  1. W jaki sposób umówię konsultację z prawnikiem?

    Aby zarezerwować termin spotkania z adwokatem, należy zadzwonić pod numer +48 22 629 03 32 oraz ustalić datę i godzinę konsultacji. Innym sposobem jest wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@legalalliance.pl lub wypełnienie formularza kontaktowego, który znajdą Państwo w zakładce Kontakt.
  2. Jak przygotować się na spotkanie z adwokatem?

    Pomoc adwokata będzie najbardziej skuteczna, gdy dogłębnie zrozumie on sytuację Klienta. Osoba odwiedzająca kancelarię po raz pierwszy powinna odpowiednio się przygotować, aby ułatwić adwokatowi poznanie istoty problemu. Ważne jest, aby Klient przedstawił kompletną dokumentację sprawy (pisma sądowe, umowy, korespondencję stron i inne ważne dla sprawy dokumenty), dane zaangażowanych stron (imiona, nazwiska lub dane przedsiębiorstwa), daty najważniejszych wydarzeń, a także listę osób mogących wystąpić w charakterze świadka.
  3. Czy dostanę gwarancje wygrania sprawy?

    Każdy adwokat przykłada dużą wagę do sprawy, którą się zajmuje, starając się osiągnąć efekt w pełni zadowalający klienta. Mimo to ostateczną decyzję podejmuje sąd, który działa, opierając się o różne czynniki. Często podstawę orzeczenia stanowią przepisy, które pozostawiają szerokie pole do interpretacji, a ostatecznie leży ona w gestii sądu. Z naszej strony staramy się, aby sprawa została rozstrzygnięta w sposób najkorzystniejszy dla naszego Klienta.
  4. Moja sprawa toczy się w innym mieście niż Warszawa. Czy Kancelaria może się nią zająć?

    Tak. Co prawda, nasza kancelaria mieści się na terenie Warszawy, ale jeśli to konieczne dla sprawy, świadczymy pomoc klientom w innych częściach Polski. Korzystając z możliwości dzisiejszych technologii, w niektórych przypadkach, oferujemy spotkania z prawnikiem za pomocą internetowych platform, np. Zoom czy Microsoft Teams.
  5. Jakie obowiązki będą spoczywały na mnie w związku z prowadzeniem sprawy?

    Klient powinien na bieżąco informować adwokata o nowych faktach związanych ze sprawą, a także wszystkim, co może mieć dla niej znaczenie. Adwokat powinien otrzymać komplet dokumentów dotyczących sprawy, a także informacje o rzeczach, które mogą pełnić funkcję dowodową lub zostają ujawnione w trakcie jej prowadzenia. Klient powinien utrzymywać stały kontakt ze swoim prawnikiem i terminowo opłacać jego wynagrodzenie.
  6. Ile kosztuje obsługa prawna?

    Cena jest ustalana indywidualnie na podstawie informacji przekazanych przez klienta i dotyczących charakteru pomocy, a także długości współpracy i intensywności pomocy prawnej. Informację odnośnie dokładnych kwot przedstawia adwokat na pierwszym spotkaniu.
     
  7. Czy informacje i dokumenty, które przekazuję adwokatowi są bezpieczne?

    Tak! Adwokat ma w obowiązku zachowanie tajemnicy prowadzonej sprawy. Określa się ją jako „tajemnicę zawodową” – z której zwolnić może jedynie sąd. Poufność obejmuje wszystkie pozyskane informacje przez adwokata czy aplikanta adwokackiego.
     

  8. Czy jest możliwe uzyskania porady prawnej drogą telefoniczną?

    Tak, wprawdzie większość Klientów obsługujemy w Kancelarii w Warszawie, jednak istnieje możliwość skorzystania z usług poprzez:

    - Rozmowę telefoniczną
    - Wideo-rozmowę
    - Skype
     
  9. Czy Kancelaria wystawia faktury VAT?

    Oczywiście. W zależności od potrzeb Klienta może to być rachunek lub faktura VAT.

     

  10. Prowadzę przedsiębiorstwo – czy Kancelaria może zapewnić mi stałą obsługę prawną dla firmy?

    Jedną z naszych specjalizacje są wszystkie sprawy które dotyczą firm, jednoosobowych działalności gospodarczych oraz spółek. Cechujemy się wieloletnim doświadczeniem z zakresu doradztwa dla biznesu.
     

  11. Jak mogę rozliczyć się z kancelarią? Czy muszę od razu płacić za obsługę prawną?

    Jako adwokaci staramy się dopasować do potrzeb Klientów. Możemy dopasować rozliczenie do danej sytuacji – tak aby Klient był najwygodniejszy.

    Główne formy rozliczenia: 

    - Ryczałtowo
    - Godzinowo

     
  12. Gdzie odbywa się konsultacja prawna?


    Naszych Klientów przyjmujemy w Kancelarii Adwokackiej Legalalliance - Aleja Przyjaciół 1/12, 00-565 Warszawa .
    Oczywiście zawsze zapraszamy do wcześniejszej rezerwacji terminu spotkania.